DomainQube.cz Partner a garant

Co si "myslí" roboti o vašem novém webu?

Co si "myslí" roboti o vašem novém webu?

Pozor, ne všechny novinky se vyhledávačům při redesignu líbí.

Každý web se časem okouká a provozovatelé i těch nejúspěšnějších a nejnavštěvovanějších po čase musejí sáhnout k designovým nebo technologickým úpravám a inovacím.

Redesign webu je obecně vždy spojován se zvýšením návštěvnosti, funkcionality nebo jen s ohledem k aktuálním grafickým trendům. Ať už je příčinou vašeho rozhodnutí sahat do zaběhlého webu cokoli, nikdo si nepřeje, aby to ovlivnilo pozici webu ve vyhledávačích, která je za léta provozu a díky pilné správě a SEO optimalizaci například velmi dobrá nebo i jen uspokojivá. Jednou z věcí, kterou byste si měli ohlídat jsou (URL) adresy záložek vašeho nového webu.

Zejména u starších webů přichází spolu s redesignem i obměna redakčního systému, který tvoří kostru celého systému a díky kterému spravujete obsah. Nový redakční systém zpravidla přiděluje URL adresy záložkám trošku jiným způsobem, takže i když struktura webu zůstane zachována, dochází k jejich někdy jen nepatrným změnám. V praxi to vypadá např. tak, že původní URL adresa ve tvaru nazevfirmy.cz/nase-nabidka/vyrobek-1, je nahrazeno novou adresou, např. nazevfirmy.cz/produkty/vyrobek-1.

A co na to vyhledávače?

Ti znají původní adresy, na kterých ale již žádný obsah neexistuje, takže ho nebudou ani nabízet a po určité době adresu odstraní z indexu. Pokud ovšem taková stránka, která roky fungovala není nalezena, vyhledávač penalizuje celý web a ten se zcela zbytečně propadá na nižší pozice. Samozřejmě, že nové URL adresy budou zaindexovány, ale nějakou dobu to trvá a je na ně pohlíženo jako na nové, tudíž bez silné pozice oněch původních adres. Jak tedy zabránit poklesu na nižší pozice ve vyhledávačích?

Zejména pokud na váš web lidé chodí nejčastěji z vyhledávačů, může takováto záležitost se změnou adres záložek výrazně ovlivnit i samotnou návštěvnost. Zabránit se tomu dá například tak, že si při redesignu budete snažit zachovat původní strukturu i původní URL adresy. Další možností je přesměrovat nové URL na ty původní, ale v tomto případě závisí účinnost opatření na druhu vyhledávače, který je použit. Pokud by vám tato věc připadala složitá, pak se zeptejte svého poskytovatele, jak tuto problematiku řeší on. Každá dobrá webdesignerská společnost by vám měla být schopna na tyto otázky dát kvalifikovanou odpověď a většina z nich zná i řadu dalších možností, jak se o optimalizaci návštěvnosti vašich stránek při jejich úpravě postarat. Řadu prověřených dodavatelů naleznete právě u nás v sekci PARTNEŘI.