S rostoucím tlakem konkurence přemýšlí snad každý z majitelů, ať už internetového, nebo kamenného obchodu o směru, jakým své obchodování posunout a tak udržet, nebo dokonce zvýšit svůj tržní podíl. Odborníci na základě výzkumů a studií předpovídají několik trendů, které letos výrazně ovlivní obchodování. Které z nich se vyplní?
Objevuje se nový pojem - mobilní obchodování. Výrazná penetrace mobilních zařízení v závěru loňského roku se podle předpovědí projeví v rostoucím podílu objednávek odeslaných z těchto zařízení. V souvislosti s tím porostou požadavky na maximální zjednodušení úhrady zboží, s velkou pravděpodobností dojde k rozšíření bezkontaktních plateb prostřednictvím mobilů. Zákazník kamenného obchodu má možnost porovnání s internetovými cenami přímo na místě, pravděpodobně dojde ke zmenšování rozdílů v cenách až k jejich vyrovnání.
Vyrovnání cen souvisí s tzv. vícekanálovou strategií obchodování, která probíhala již v loňském roce a měla by pokračovat i v roce letošním. Majitelé e-shopů zřizují i kamenné obchody a naopak. I nadále budou preferovány obchody zavedených značek. Značka představuje pro zákazníka zaručení určité úrovně kvality zboží a znamená tak pro něho zjednodušení rozhodovacího procesu.
Pokud bude chtít obchod obstát v konkurenci ostatních, neobejde se bez sběru, vyhodnocení a využívání zákaznických dat. Čím přesněji se podaří vysledovat chování zákazníka při nákupním procesu na webu, tím lépe lze předvídat jeho preference a přizpůsobit nabídku jeho potřebám.